понеділок, 17 листопада 2014 р.

Конспект виховного заходу "Книга - твій друг і порадник"


Тема. Книга- твій друг і порадник
Мета:  розкрити учням значення книги в житті людини.
 Познайомити учнів з різновидами книжок, з літературою для самоосвіти.  Вчити працювати з довідковою літературою.
Виховувати  бережливе ставлення до книги, бажання більш читати.
Обладнання: виставки книг, дитячі ілюстрації до улюблених творів,призи за перемогу у конкурсах.
Хід заходу
І. Організація класу.
ІІ. Вступне слово.
Діти, зараз я загадаю вам загадку, якщо ви її правильно розгадаєте, то зрозумієте, про що сьогодні піде мова на нашому занятті.

Поля письменник – агроном
Засіяв буквами – зерном.
Отож, читачу, поспішай,
Зібрати мудрий урожай.

Дуже я потрібна всім,
І дорослим і малим.
Всіх я розуму учу
Хоч сама завжди мовчу.
( Книга)
Вчитель. Український народ здавна поважає книгу. Книга – це джерело знань. Наш народ склав про неї дуже багато прислів’їв і приказок. Деякі з них  записані на дошці, ознайомтесь з ними.
Книга – твій друг, без неї, як без рук.
Хто багато читає , той багато знає.
Книга вчить, як на світі жити.
Книга – ключ до знань.
Книга – ось найкраще навчання.
(діти «ланцюжком» читають прислів’я записані на дошці)

Вчитель. Про що нам говорять ці прислів’я? Так. Про велике значення книги в житті людини.
Сьогодні ми завітали до бібліотеки. Кожен, з вас хоч раз,  сюди за допомогою. Подивіться,скільк тут книг,журналів, газет.
На уроках мови ми часто корстуємося словниками,
довідниками,енциклопедіями, саме тут їх найбільше.      
(Заходять   учні  з книгами: підручник, енциклопедія, словник, довідник, художня книга. Від імені книг вони промовляють).
Учень1.Завжди можемо стати в пригоді,
Наших вам порад не злічить,
 І кажуть про нас у народі:
 «Мовчить, а сто дурнів вчить.»

Учень2.Книга, друг ти наш незмінний,
Друг наш любий з ранніх літ,
Ми з тобою пізнаємо світ.
Ми бачимо всю країну –
Нашу рідну Україну.
Як краплин у Дніпрі,
 Як зірок у горі,
Як листя на гіллі –
Стільки книг на землі!
Є великі, є малі,
Є легкі, є важкі,
На полицях, на столі –
Наші друзі – книжки.
   
До класу входять учні 5-го класу, тримаючи в руках книжки.

Підручник. Я - Підручник, ваш перший помічник і порадник кожний день. Молодший мій братик Буквар навчив вас читати і передав мені естафету.
Художня книга. Я – Художня книга. Вся в малюнках і така цікава. Влаштовую зустрічі з казковими героями, подорожі у світ прекрасного та цікавого.
Словник. Я – Словник, збірник слів у алфавітному порядку з тлумаченням або перекладом на іншу мову. Ми ще з вами попрацюємо!
Енциклопедія. Я – енциклопедія. Коли ви шукатимете історію предмета, на допомогу вам прийду тільки я. Мені так хочеться бути разом із вами завжди. Станьте моїми вірними друзями.
Довідник. Я – Довідник, для вас чудовий помічник. Я дам вам кроткі відомості з певних питань. Подружіться зі мною.
Вчителька. Ці книжки дуже корисні і потрібні нам – учням, батькам. Треба з ними дружити. Ніколи не забувайте заглянути в книгу.

 Гра «Хто більше»  Вчителька називає номери сторінок, а діти кладуть в них закладинку.
Після гри вчителька нагадує учням як треба правильно перегортати сторінки.

Робота в групах. Керівник групи учень 5-го класу .
Вчителька роздає учням книжки, або ксерокопії форзацу. Учням по обкладинці треба з’ясувати, про що буде йти мова в цій книжці.
Заслуховування відповідей учнів.

Релаксація.

Гра «Хто швидше?» Вчителька дає учням завдання - за заголовком знайти сторінку будь якого тексту.
 І доводиться їх лікувати в лікарні: клеїти, зшивати.
Та хіба можна залишати друзів у біді. Чи можна псувати книжку? Кидати, рвати, малювати на ній? Так, ні!

Книги. Любі діти, ми книги ваші друзі, порадники та помічники. Від усього серця просимо вас:
Не слиньте пальці, коли перегортаєте сторінки, не беріть нас брудними руками – нам це дуже неприємно.
Не перегинайте і не висмикуйте наших сторінок.
Не шматуйте обкладинки – це дуже боляче.
Бережіть нас, ми потрібні не лише вам, а й багатьом учням, котрі прийдуть вчитися після вас.
Підручник. З окремими учнями ми вже добре подружилися  і дякуємо їм за дружбу.
Художня книга. А я хочу назвати другокласників, які по – справжньому мене полюбили , і я їм дарую радість спілкування.
Словник. А ми з Енциклопедією і Довідником тільки  з вами знайомі. Ми не лише не встигли з вами подружитися, але обов’язково будемо разом у старших класах.
Вчителька. У наших книжок є свій дім, звідки вони прийшли до нас – це бібліотека. А господар В ньому - бібліотекар. Йому слово.
(Бібліотекар знайомить дітей із поняттям формуляр і розповідає учням про те, як вони зустрінуться на занятті з теми «Захист читацьких формулярів»)
ІІІ. Підсумок заняття.
Вчителька.
Відомий український письменник Іван Франко говорив:
Книги – морська глибина,
Хто в них пірне до дна,
Той хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.
Коли ви багато читатимете, будете грамотними, розумними. Читайте, навчайтесь, шукайте!
Хай не буде у вас жодного дня, аби ви не прочитали хоча б однієї сторінки з нової книги. Тоді ви будете освіченими, вихованими, добрими людьми. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих і віних друзів.
Друзі ці – книги!

Немає коментарів:

Дописати коментар