субота, 13 грудня 2014 р.


Урок № 4
Тема. Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізм в ролі членів речення. Ознайомлення з фразеологічним словником
Мета: - навчальна- дати поняття учням про фразеологізми, формувати вміння визначати їх у реченнях, текстах, з'ясувати синтаксичну роль фразеологізмів, познайомити учнів із фразеологічним словником;
 - розвиваюча- розвивати самостійно- пошукову роботу учнів, культуруусного та писемвого мовлення, збагачувати словнковий запас учнів;
-виховна- виховувати цікавість до фразеологізмів, їх тлумачення.
Тип уроку: урок вивченння нового матеріалу.
Методи та прийоми: «Пошук інфомації»,  «Мозковий штурм», робота зі словником.
Обладнання: підручниий, дидактичний матеріал, словник фразеологізмів, тлумачний словник, роздатковий матеріал ( картки).
Культурознавча змістова лінія: словникове багатство української мови з давніх- давен до сьогодення.
Хід уроку
І. Орнізаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1)Використовуючи таблицю розказати про стилістично забарвлену лексику.
2) Розподільний диктант
У три колонки записати загальновживані, застарілі слова, неологізми.
Ракета-носій, літак, мушкет, пан, агротехніка,  вікно, універсам, поміщик, школа, вулиця, гувернантка, комп'ютер, книга, телеекран, панщина, стіл, дерево, аероплан, інтербачення, шолом, місяцехід, море, гетьман, жупан, лавсан, праця, газета, фент, телевізор, радіо.
VI. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Знайти  спільну  мову. 
Ви вже зрозуміли, що сьогодні ми знайомимося із фразеологізмами.
На цьому уроці нам необхідно навчитися знаходити фразеологізми у реченнях та текстах, познайомитися із фразеологічним словником, з’ясувати синтаксичну роль фразеологізмів.
VIІ. Вивчення нового матеріалу
   1)    Опрацювання теоретичного матеріалу в підручнику с. 55-56.
   2)    Виконання вправ на закріплення:
А) робота зі словнииком – вправа 125 с. 56;
Б) творче моделювання – вправа 126 с. 56;
В) самостійна робота – вправа 127 с. 57.
VIІІ. Виконання вправ на закріплення здобутих знань, умінь та навичок
 1.З-поміж  поданих   словосполучень  випиши фразеологізми.  Поясни  їхнє  значення, користуючись фразеологічним словником.
Дати  кавуна.  Дати  гарбуза.  Купити  гарбуза. 
Дати  хліба.  Дати  сорочку. Дати  драпака.
Замітати  хату.  Замітати  сліди.  Замітати  двір. 
Дивитися  крізь  вікно. Дивитися  крізь  пальці.
2.Прочитай.  Підкресли  в  дужках слово,  що утворює з поданим  фразеологізм.  Поясни  його  значення.
Виходити  (  з  приміщення,  з  автомобіля,  з  себе).
Намотати ( на  вус,  на  стовп,  мотузку).
Кусати  (  хліб,  лікті,  грушу).
Братися  (  руками,  за  розум,  за  тарілку).
Крутиться ( коло,  учень,  на язиці).

3.Добери  до російських  фразеологізмів  відповідні  українські,  запиши їх парами.  Поясни  значення.
Кричать во всю глотку .
Было  да  сплыло.
Как  белка в колесе .Не в своей тарелке.
Вывести на чистую воду.
Дать  стрекача.
Для  довідок:  як  муха в окропі,  ні в  сих ні в тих,  вивести на  сухе,  кирпу гнути,  було та загуло,  дерти горло,  накивати  п’ятами.


  4.Користуючись  фразеологічним словником,  добери до  кожного  з поданих фразеологізмів  синонімічну пару.
Товкти воду в ступі. 
Здійняти бучу.
Як  зайцеві  бубон.
Лягти  кістьми.
Полетіло шкереберть.
ІХ. Підсумок уроку. Оцінювання учнів
Відтворююча бесіда
1)    Що нового ви дізналися на уроці?
2)    Зачитайте що ми називаємо фразеологізмом?
3)    Наведіть приклади фразеологізмів.
4)    Де ми можемо знайти знечення фразеологізмів?
5)    Розкажіть про синтаксичну функцію фразщеологізмів.
Х. Домашнє завдання.
1) §15 опрацювати, вправа 130, 131 с.58
2) Виписати 10 прислів’їв та приказок про  знання.
Додаток
Презентація до уроку







Зразки карток

КАРТКА № 1
Закінчи  фразеологізми.   За потреби скористайся  довідкою.
Улити в бочку   меду.
Передати куті.
Грати першу.
Народитися під щасливою.
Покласти зуби.
Видно пана по.
Старій  жабі .
Обминати  десятою Для  довідок :  Зіркою,  дорогою,  на тиждень,   по коліно,  по халявах,  на полицю,  ложку  дьогтю,  скрипку,  меду.

КАРТКА № 2
З – поміж поданих фразеологізмів  добери  фразеологізми антоніми.
Іти  попереду, не заманити й калачем,  хоч голки визбируй,  аж іскри летять,  не за горами,  не  викурити й ладаном,  хоч око виколи,  пасти   задніх, за  тридевять земель,  як море горить.

КАРТКА № 3
1.      Склади  антонімічні  пари  з поданих фразеологізмів.  Зясуй  значення,  яке  їх  роз’єднує.
Останнє  віддасть,  кидати  в жар,    жити на широку ногу, легкий на підйом,  з  важким  серцем,  як  кіт наплакав.




1 коментар:

  1. Я ЗАРАЗ ФІНАНСОВО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Кредиту, який я отримав від LFDS. Я хотів би донести це до відома громадськості про те, як я вступив у контакт з LFDS після того, як я втратив роботу та отримав відмову в кредиті мого банку та інших фінансових заклад за рахунок моєї кредитної оцінки. Я не міг платити збори за своїх дітей. Мене було поза рахунками, що збираються викинути з дому через неможливість платити свою оренду. Саме в цей період моїх дітей забрали у мене прийомну допомогу. Тоді я вирішив шукати кошти в Інтернеті, де я втратив 3670 доларів, які я позичив у друзів, яких я вирвав у двох інтернет-кредитних компаніях. Поки я не прочитав про: Служба фінансування Le_Meridian (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) десь в Інтернеті, все ще не переконала, через що я пережила, поки мій родич, який є духовенством, також не сказав мені про поточну кредитну схему LFDS за дуже низькою процентною ставкою 1,9 %% та прекрасними умовами погашення без штрафних санкцій за невиконання платежу. У мене немає іншого вибору, ніж зв’язатися з ними, що я зробив через текст + 1-989-394-3740, і містер Бенджамін відповів мені назад. Цей день був найкращим і найкращим днем ​​мого життя, який ніколи не можна забути, коли я отримувати кредитне сповіщення у розмірі 400 000,00 доларів США, на яке я звернувся. Я ефективно використала позику, щоб погасити свої борги та створити бізнес, і сьогодні я та мої діти так раді й виконуємо. Ви також можете зв’язатися з ними електронною поштою: (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) Телефон довідки WhatsApptext: + 1-989-394-3740 Чому я це роблю? Я роблю це, щоб врятувати стільки тих, хто потребує позики, щоб не стати жертвою афери в Інтернеті. Дякую і Бог вас усіх благословив, я Олександр Артем із парку Горизонт до н.е., Україна.

    ВідповістиВидалити