Урок №7
Тема.
Контрольна робота№2 (тестові завдання).
Лексикологія. Фразеологія
Мета:
-навчальна- перевірити рівень
знань учнів з теми «Лексикологія. Фразеологія», уміння виконувати тестові завдання з навчальної теми, вміння розраховувати
час на виконання кожного завдання;
-розвиваюча- розвивати навички самостійної роботи, логічного
мислення, пам'яті учнів;
-виховна- виховувати цікавість до наслідків власної навчальної діяльності.
Методи та
прийоми: метод самостійної роботи.
Обладнання: тестові завдання.
Культурознавча змістова лінія: словникове
багатство української мови з давніх- давен до сьогодення.
Хід уроку
І. Організаційний
момент
ІІ.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку
ІІІ.
Інструктаж щодо виконання тестових завдань з теми
ІV.
Безпосереднє виконання завдань
V. Підсумок
уроку
Відповіді на запитання учнів, які виникли при виконанні
тестових завдань.
VІ. Домашнє
завдання
Підготувати словникові диктанти з «»Лексикології».
1. Як
називаються слова, які вийшли з активного вжитку?
А)
загальновживані;
Б) професійні;
В) застарілі;
Г)запозичені.
2. Як називаються слова, якими користуються люди певної
професії?
А) діалектні;
Б) загальновживані;
В) запозичені; Г)
професійні.
3. Які слова вживають тільки жителі певної місцевості?
А) діалектні; Б)
загальновживані;
В) запозичені; Г)
застарілі.
4. Вкажіть загальновживане слово.
А)
здрефити(злякатися);
Б) словник(сукупність слів);
В) жалива(кропива); В) плай
(гірська стежка).
5. Виділіть професійне слово.
А) грім;
Б) внучка;
В) арія;
Г) ластівка.
6. Позначте
застаріле слово.
А) сантиметр;
Б) кілометр;
В)
миля;
Г) метр.
7. Прочитайте речення. Охарактеризуйте виділені слова,
вказавши відповідну цифру: 1) діалектні, 2) професійні; 3) просторічні.
Весною і влітку я жив з вуйком на полонині, помагав пасти
маржину, доїти овець, робити бринзу, пахучий будз ( В. Бондарчук).
8. Запишіть 10 загальновживаних слів, що позначають явища
природи.
9. Запишіть 5 професійних слів, які використовують
юристи.
10. запишіть слова парами так, щоб спочатку йшло
літературне слово, а потім застарілий
синонім до нього.
Красило, отрок, острожник, обман, підліток, в’язень,
барвник,злуда.
11. Розгляньте подані застарілі слова. Запишіть в одну
колонку архаїзми, в другу – історизми. До історизмів доберіть синонімічні
відповідники.
Рать, гетьман, ратище, пря, булава, кошовий.
Завдання 1-10 по 1 балу за правильну відповідь =10 балів.
Завдання 11 – 2 бали за правильну відповідь.
1.Як
називаютьс я слова, засвоєні українською мовою з інших мов?
А)
загальновживані;
Б) професійні;
В) застарілі;
Г)запозичені.
2. Як називаютьс я
нові слова, які виникли в українській?
А) неологізми; Б)
професійні;
В) застарілі;
Г)запозичені.
3.
Вкажіть загальновживане слово.
А) ескудо ( грошова
одиниця); Б)вальс( танець);
В)
ридван (карета);
Г) ватра(вогнище).
4. Позначне застаріле слово.
А)
карбованець;
Б) долар;
В)
копійка;
Г) алтин.
5.
Знайдіть просторічне слово.
А) варги;
Б) лісапед:
В) фартух;
В) скафандр.
6.
Виділіть діалектне слово.
А) грядка(оброблена земля); Б) гусак(тварина);
В) варги(губи); Г)
губи(краї рота).
7.
Прочитайте текст, пипишіть запозичені слова.
Ви
ниикнення слова «газета» пов’язують зі
зменшеною формою італійського слова «gazza», що означає «сорока». Підставою для такого припущення є
те,
що
перші газети взяли собі за емблему сороку як символ поширення новин. Адже й
тепер кажуть: «Сорока на хвості принесла
( звістку).
8.
Доберіть до наведених тлумачень відповідні іншомовні слова.
1.
Спортивна гра, при якій м’яч перекидають сітку від однієї команди до іншої.
2. Кінцевий
пунк дистанції в спортивних змаганнях.
3. Кулачний
бій між двома спотрсменами.
9. З апишіть
10 загальновживаних слів, що назвами речей і предметів.
10. Запишіть
5 професійних слів, які використовують лікарі.
11. запишіть в
одеу колонку слова, що перестали бути неологізмами, а в другу
–слова-неологізми, які є і зараз.
Телевізор,
телеекран, комп'ютер, телеграф, відеомагнітофон, Інтернет, єврочистка, телефон,
екстрасенс.
Завдання 1-10 по 1 балу за правильну відповідь =10 балів.
Завдання 11 – 2 бали за правильну відповідь.
Немає коментарів:
Дописати коментар